مدیریت و کسب و کار

10 راهکار برای جلوگیری از کمبود مهارت های فناوری اطلاعات

مدیران ارشد فناوری اطلاعات اگر می خواهند استعدادهای لازم جهت پروژه های تحول دیجیتال خود را جذب نمایند، باید استراتژی های جذب و حفظ نیروی ماهر کارآمدی داشته باشند.

محمدرضا ابراهیمی نژاد 1400/09/02

مروری بر تحلیل های کسب و کار Business Analytics

کلمه "تحلیل" جایگزین فناوری های خودکار پشتیبانی تصمیم شده است که تحت عناوین مختلفی در گذشته وجود داشته است. در واقع، بسیاری از متخصصین و دانشگاهیان از کلمه تحلیل به جای BI استفاده می کردند.

محمدرضا ابراهیمی نژاد 1400/08/07

فرایند کاوی چیست ؟ Process Mining

فرایند کاوی روشی تحلیلی شامل هوش محاسباتی، داده کاوی و کشف فرایند بوده و هدف اصلی آن استخراج و مدل سازی اطلاعات فرایندها از طریق  تحلیل فایل های ثبت رویداد یک سیستم یا کسب و کار خاص می باشد. اینکار از بررسی داده های بدون ساختار رویدادها شروع شده و با استفاده از تکنیک های فرایند کاوی، یک مدل قابل اعتماد و گرافیکی از فرایندهای واقعی در قالب نمودار ارائه می نماید.

محمدرضا ابراهیمی نژاد 1400/08/05

5 ویژگی برای داده ها (THE FIVE Cs OF DATA)

قبل از اینکه یک برنامه BI/DW (هوش کسب و کار / انبار داده) بتواند اطلاعات قابل اقدامی به پرسنل کسب و کار ارائه نماید، داده های کسب و کار باید به شکلی اصلاح شوند.

محمدرضا ابراهیمی نژاد 1400/07/28

هوش کسب و کار چیست ؟ نگاهی به تاریخچه و معماری Business Intelligence

هوش کسب و کار BI = Business Intelligence مانند چتری است که ترکیبی از معماری ها، ابزارها، پایگاه های داده، ابزارهای تحلیلی، نرم افزارها و اسلوب ها را در بر می گیرد. همانند سیستم های پشتیبان تصمیم DSS = Decision Support System اصطلاحی است که برای افراد مختلف معانی گوناگونی دارد.

محمدرضا ابراهیمی نژاد 1400/07/25

پیش ارزیابی پروژه هوش كسب و كار BI Assessment

قبل از شروع هر پروژه هوش کسب و کار Business Intelligence سوالات زیادی وجود دارد که باید پاسخ داده شود: محدوده کار چیست؟ بهترین مسیر حرکت کدام است؟ چه میزان زمان طول می کشد؟ چقدر هزینه خواهد داشت؟ چه افرادی باید بکار گرفته شوند؟ چه محصولاتی مورد نیاز است؟ و از این قبیل. انجام مرحله ارزیابی برای پروژه BI کمک می کند به این سوالات پاسخ دهیم و پروژه را رهگیری نماییم. اینکار می تواند بصورت داخلی یا برون سپاری انجام شود.

محمدرضا ابراهیمی نژاد 1400/07/22

Management

Management عبارتست از برنامه ریزی ، ساخت ، اجرا و نظارت ، جهت همراستا بودن فعالیت ها با جهت دهی صورت گرفته توسط Governance به منظور نیل به اهداف سازمانی

محمدرضا ابراهیمی نژاد 1399/11/20

نقش ها و مهارت های مدیر

مدیر بغیر از نقش سرپرستی دارای نقش ها و وظایف دیگری نیز می باشد که برای انجام آنها باید مهارت های لازم را داشته باشد

محمدرضا ابراهیمی نژاد 1399/11/20

Governance

کلمه Governance از آن کلماتی است که یافتن معادل فارسی آن با چالش همراه بوده است و معمولا برای آن از معادل هایی نظیر حاکمیت یا حکمرانی استفاده می گردد. در این بررسی سعی شده است با استناد به منابع مرتبط ، زمینه شناخت معادل مناسبتر فراهم گردد.

محمدرضا ابراهیمی نژاد 1399/11/20